sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Maha matkustaa

Rakastan matkustamista ja toivottavasti pääsen vielä kivasti reissun päälle lasten syntymän jälkeenkin. Tietysti tahti tulee olemaan erilainen ja muutenkin kaikki valinnat tehdään lasten ehdoilla. Onneksi jäin jo hyvissä ajoin erityisäitiyslomalle, joten ehdin käydä vielä reissuissa itsekseni tankkaamassa hyvää fiilistä ja vapauden tunnetta.

Nizza rv16

Olimme raskaana olevan ystäväni kanssa Nizzassa kolme päivää. Otimme todella rennosti, söimme hyvin ja puhuimme lapsista. Kovin railakas reissu ei siis ollut ja taisimme olla joka ilta sängyssä viimeistään kymmeneltä :-). Nautin vielä aamujuoksuista rantabulevardilla, koska maha ei vielä painanut. (Viikko tai kaksi myöhemmin se alkoi jo painaa :-/). Kävimme päiväreissulla Monacossa ja ostin elämäni ensimmäisen LV:n laukun.

Lontoo rv20

Lontoon reissu olikin sitten hektisempi.. Olimme ystäväni kanssa molemmat käyneet kaupungissa muutamia kertoja aiemmin, joten perusnähtävyydet olivat hallussa. Shoppailimme Portobello Roadin, Spitalfieldsin ja Brick Lanen markkinoilla. Toki kolusimme myös Oxfordstreetin perusliikkeet ja laukku pullistelinkin paluumatkalla odotetusti. Kävimme katsomassa The Bodyguard ja The Commitments musikaalit, jotka olivat huikeita elämyksiä ammattimaisine esiintyjineen ja historiallisine teattereineen. Brittiyleisö todella osallistui ja eläytyi kohtauksiin ja tunnelma salissa oli hilpeä :-).

Mahani alkoi jo hieman näkymään, joten sain mukavasti huomiota ja apua vierailta mm. laukkujen kantamisessa ja istumapaikkoja tarjottiin herkästi metrossa. Huomasin kyllä, että ihan yhtä reippaasti ei jalka enää noussut kuin ennen…

Todella positivinen yllätys oli juuri valmistunut hotellimme Itä-Lontoossa, Brick Lanen eteläpäässä. Hotelli oli edullinen, siisti ja hauskasti sisustettu. Suosittelen! http://london.qbichotels.com

Dubai - Abu Dhabi rv 25

Lensin Arabiemiraatteihin suoralla lennolla Dubaihin, joten lento  oli sopivan lyhyt. Abu Dhabi on entinen kotikaupunkini noin 1,5h automatkan päästä Dubaista ja siihen liittyy paljon muistoja. Paras ystäväni asuu edelleen Abu Dhabissa ja minulle oli tärkeää päästä vielä hänen luokseen ennen lasten syntymää.

Tankkasin aurinkoenergiaa synkkää talvea varten, fiilistelin tuttuja paikkoja ja vietin aikaa rakkaiden ystävieni kanssa. Abu Dhabi on minulle paljon selkeämpi kokonaisuus kaupunkina verrattuna Dubaihin, vaikka sekin kasvaa koko ajan hurjasti. Minulle unelmakohteen Abu Dhabista tekevät aurinko (tottakai), mielettömän hyvä palvelu, laadukkaat ravintolat, shoppailumahdollisuudet ja hyvät ystävät. Matkustamme Abu Dhabiin varmasti vauvojen ensimmäisten matkakohteiden joukossa - toivottavasti jo tämän vuoden aikana.

Tukholma rv30

Halusin vielä käyttää mahdollisuuden hyväksi ja lähteä ystäväni luo Tukholmaan viimeisillä mahdollisella viikoilla, kun lentäminen on vielä sallittua. Pari päivää meni ystäväni ja hänen perheen uutta upeaa taloa ihastellessa, heidän pienten poikien kanssa leikkiessä ja kuulumisia vaihtaessa. Ehdimme myös pyörähtämään keskustassa shoppailemassa ja syömässä. Mahdottoman hyvää ruokaa saimmekin ihan Drottninggatanin päässä olevasssa libanonilaisessa Restaurang Underbrassa. Suosittelen kaikille, joita lähi-idän maut kiinnostavat!

Kävin myös treenaamassa Sats Arlandan salilla, jossa on tullut käytyä monia, monia kertoja työmatkalla vuosien varrella. Oli jotenkin mielettömän uskomaton ja ihana olo olla tutussa paikassa siinä tilanteessa, josta on haaveilut pitkään ja miettinyt asiaa useita kertoja hikoillessaan kyseisen paikan juoksumatolla tai saunassa. Ja nyt se on totta :-)!