perjantai 30. tammikuuta 2015

Haaste

Sain jo joulukuun alussa Viisikko blogin Paulalta haasteen, johon vastaaminen on jäänyt. Otin innolla elämäni ensimmäisen blogihaasteen vastaan, mutta toteutus jäi vaiheeseen. Tässä tämä nyt olisi ja tosi mukava näitä oli miettiä… Kiitos Paula vielä haasteesta :-)!

Säännöt

- jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
- haastetun pitää vastata haastajan 11 kysymykseen
- haastetun pitää valita 11 blogia, joilla on alle 200 lukijaa
- haastetun pitää esittää 11 uutta kysymystä haastetulle
- sinun pitää kertoa kenet 11 olet haastanut
Ei takaisin haastamista.



11 asiaa minusta

1. Olen luonteeltani sponttaani säätäjä. Mieheni hermot joutuvat arjessa koetukselle, koska häsään kymmentä asiaa yhtä aikaa. Onneksi hän jaksaa tuuliviirimäisyyttäni ja pieniä projektejani. Hän tasapainottaa ja rauhoittaa minua.

2. Olen sivutoimisesti myös ryhmäliikunnanohjaaja. En ole ohjannut tunteja nyt puoleentoista vuoteen raskausajan ja äitiysloman takia. On ollut ihanaa vain fiilistellä muiden ohjaamilla tunneilla. Jättää aivot narikaan ja vain jumpata muiden hoitaessa ohjeistamisen. Aika näyttää, milloin palaan takaisin ohjaajan rooliin.

3. Rakastan aurinkoa ja lämpöä. Olin nuorempana varsinainen tanoreetikko :-). Nykyään osaan nauttia kesäpäivistä myös varjossa ja hyvä niin, koska ihoni vanheni varmasti kymmenen vuotta asuessani Arabiemiraateissa.

4. Minulla ei koskaan ole tylsää. Ihmettelen, miten jotkut ihmiset tuntevat tylsistymisen tunnetta. Viihdyn hyvin yksin ja puuhastelen aina jotain. Parasta viihdykettä bussia tai junaa odotellessa ovat omat ajatukset.

5. Jätän asiat viime tippaan ja olen usein myöhässä. Töissä olen kuitenkin aina ajoissa. Olen aikaoptimisti ja tässä minulla on paljon skarpattavaa.

6. Tapasimme mieheni kanssa noin seitsämän vuotta sitten firman pikkujouluissa.

7. Olen kotoisin Kuopiosta. Muutin pääkaupunkiseudulle 18-vuotiaana kesätöiden perässä, mille tielle sitten jäin.

8. Nautin tanssimisesta mielettömästi. En nykyään käy baareissa, enkä kaipaakaan sinne, mutta kunnon fiilistely hetkutukset tanssilattialla olis välillä aika jees. 

9. Olen aika vahva, äkkipikainen ja itsepäinen luonne. Haluan tehdä asiat omalla tavallani ja en anna helposti periksi. 

10. Olen kilpailuhenkinen. Tykkään pelata ja leikkiä eri juttuja. Mieheni suostuu vastahakoisesti samaan joukkueeseen kanssani, koska olen hänen mielestä liian intohimoinen pelaaja. Alias ja minä peliparina on miehelleni big no no :-D.

11. Parhaimmillani hymyilen ja nauran paljon ja kovaa :-D. 



 
11 vastausta

1. Missä vietät joulua?
Vastaan haasteeseen reilun kuukauden myöhässä, joten jouluaiheiset kysymykset eivät enää tunnu ajankohtaisilta. Vastaan kuitenkin myös näihin… Olimme viime jouluna meidän mökillä Kuopion lähellä ja vietämme mitä suuremmalla todennäköisyydellä myös seuraavan joulun siellä.

2. Mitä perinteitä teidän jouluun kuuluu?
Meidän joulunvietto menee yleensä aina melko samalla kaavalla ja niin myös tänä vuonna. Aattona saunomme iltapäivällä, syömme hyvin ja sitten tulee pukki. Pikkuveljeni on ollut joulupukin roolissa ainakin kymmenen vuotta. Joulupäivänä käymme yleensä joulukirkossa, pelaamme lautapelejä ja syömme riisipuuroa mantelilla. Tapaninpäivänä yleensä ulkoilemme ja syömme taas vähän lisää. Joulumme kuluvat rennosti perheen kesken.
 
3.Kuluneen vuoden paras hetki?
Vuoden 2014 paras hetki on helppo löytää. Se oli tietysti 25.3.2014, kun ihanat kaksoistyttömme Alisa ja Ella syntyivät. Minusta tuli äiti.

4. Mitä pelkäät?
Olen optimisti ja uskon, että me saamme kohdata hyviä asioita elämämme varrella. Vastoinkäymisten tullessa saatan ahdistua hetkeksi ja alan pelätä tulevaa. Saan kuitenkin nopeasti nämä ajatukset sivummalle. En osaa oikein pelätä mitään… En pidä käärmeistä. Niitä minä ehkä pelkään.

5. Minkälainen on unelmakotisi?
Minulla on vahvoja mielikuvia unelmakodistani. Olen ikuinen asuntokuumeilija ja asuntoilmoitusten selaaminen ja kohteiden fiilistely on yksi lempiharrastuksistani. Tällä hetkellä haluaisin asua talossa rannalla, jossain lämpimässä, jossain pienessä kaupungissa. Kodissa olisi isot ikkunat merelle, iso terassi ja piha. Talo olisi reilu 200m2 ja siinä olisi hyvin tilaa myös vieraille. Keittiö olisi riittävän suuri saarekkeineen ja ruokailutilaan mahtuisi iso ruokapöytä. Mitä enemmän ikkunoita sen parempi :-). Korkeat huoneet ja paljon säilytystilaa - walk in closet. Voisin jatkaa haaveilua loputtomiin…
Kuitenkin sellainen unelmakoti, joka on realistisesti saavutettavissa ei ole niin kaukana nykyisestä tilanteesta. Olen melko tyytyväinen kotiimme tällä hetkellä. Kodin sijainti vain hieman mietityttää ja sen takia joka toinen päivä olen muuttamassa täältä lähemmäs töitämme.

6. Miten kuvailisit sisustustyyliäsi?
Vaalkoista, harmaata, beigeä, paljon luonnonmateriaaleja, uutta ja vähän vanhaakin ja ripaus maalaisromantiikkaa

7. Haluaisitko lisää lapsia?
Haluaisin, mutta mieheni on tyytyväinen näin.

8. Paras lapsuusmuistosi?
Parhaat muistot liittyvät kesiin ja meidän mökkillä yhdessä vietettyyn aikaan. 
Terävimpänä tällä hetkellä muistan sen onnen tunteen, kun sain ylpeänä pidellä pikkuveljeäni sylissä ensikertaa. Olin 8-vuotias ja olin odottanut kovasti sisarusta.

9. Mikä tekee sinut onnelliseksi?
Meidän oma perhe ja yhdessä vietetty aika. Liikunta, oma lapsuuden perhe, auringonvalo, hyvät ystävät ja kaunis koti. 

10. Miten kuvailisit pukeutumistyyliäsi?
Rento, käytännöllinen, urheilullinen

11. Mistä haaveilet?
Erilaisia haaveita, ideoita ja unelmia kulkee ajatusten läpi päivittäin. Isoimpina haaveina tällä hetkellä olisi saada olla kotona tyttöjen kanssa niin pitkään, kun vain mahdollista. Haaveilen myös opintojen loppuun saattamisesta ja oman yrityksen perustamisesta.



11 kysymystä

1. Ketä ihailet?
2. Elämäsi mieleenpainuvin hetki?
3. Paras paikka maailmassa (oman kodin jälkeen/lisäksi)?
4. Mistä innostut juuri nyt?
5. Milloin olet parhaimmillasi?
6. Suosikkireseptisi?
7. Mikä on sinulle haastavinta tällä hetkellä?
8. Mikä on tärkein vanhemmiltasi opittu taito/ aate?
9. Mikä on turhin asia tai esine, jonka omistat?
 10. Mitä uutta haluaisit oppia?

Ja loppuun vielä klassinen…

11. Mitkä kolme asiaa ottaisit mukaan autiolle saarelle?
 

Haastettavat



Mukavaa viikonloppua :-)!


4 kommenttia:

  1. Olipa kiva lukea tämä postaus & 11 asiaa sinusta :)! Ja kiitos haasteesta, tartun siihen mielleläni <3! Mahtavaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
  2. Kiva juttu :-)! Jään mielenkiinnolla odottelemaan vastauksiasi… Mukavaa viikkoa sinne Espooseen :-)!

    VastaaPoista
  3. Kiitos haasteesta! :) Katsotaan koska pääsen sen kimppuun. Ei ole ehtinyt kirjottelee muutenkaan, ku tuntuu että ollaan koko ajan kipeitä. Just sain itseni kuntoon kamalasta flunssasta, ni nyt valvon taas lapsen unta.. Esikoinen oksensi yllättäin. Mukavasti se yö taas menee näinkin. Sänkyä ja lattiaa putsatessa, kaikki petivaatteet pesuun jne. Kuopuskin tietysti heräs samaan syssyyn. Huokaus.

    VastaaPoista
  4. Huh! Kylläpäs teillä haasteita riittää… Pikaista paranemista sinne ja toivottavasti ensi yö menee jo helpommin.

    Älä ota paineita kirjoittelusta tai haasteista. Kirjoittelet, kun ehdit, jos ehdit :-). Nämä on sellaisia toissijaisia asioita…

    Tsemppiä arkeen!

    VastaaPoista